środa, 9 listopada 2011

Dziedzictwo mroku - Bree Despain

Tytuł: Dziedzictwo mroku
Autor: Bree Despain
Wydawnictwo: Galeria Książki
Rok wydania: 2010
Cena z okładki: 39,90 zł

Grace Divine, córka miejscowego pastora, zawsze wiedziała, że tej nocy, kiedy znikł Daniel Kalbi, wydarzyło się coś strasznego. Tamtej nocy przed domem znalazła swojego brata Jude'a nieprzytomnego i skąpanego we krwi. To, co się wówczas stało, miało pozostać straszliwą tajemnicą.
Wspomnienia, które jej rodzina starała się pogrzebać, powracają, kiedy Daniel zjawia się trzy lata później i zapisuje się do tej samej szkoły, do której chodzą Grace i Jude. Mimo że Grace obiecała bratu, że będzie się trzymać z dala od dawnego przyjaciela, jest zafascynowana jego niezwykłymi zdolnościami artystycznymi i dziwnym, głodnym błyskiem w oczach, a także uczy się spoglądać na świat z nowej perspektywy.
Im bardziej Grace zbliża się do Daniela, tym większe grozi jej niebezpieczeństwo, ponieważ gniew Jude'a prowadzi go do sojuszu ze starożytnym złem, które Daniel wyzwolił owej straszliwej nocy. Grace musi poznać prawdę o mrocznym sekrecie chłopaka... oraz odkryć lekarstwo, aby ocalić tych, których kocha. Może to jednak wymagać od niej ostatecznej ofiary - z własnej duszy.

Zawartość książki nijak ma się do okładki, dlatego na początku nie wiadomo, czego się po niej spodziewać. Przeczytałam wiele jej słabych recenzji, które na szczęście mnie nie zniechęciły, bo mi książka bardzo się podobała. Jest w niej wszystko, czego mi potrzeba: elementy fantastyki, miłość, nienawiść i tajemnica. Z niecierpliwością czekam na kolejną część.

Ocena: 8/10

1 komentarz: